Konstrukcja stalowa, mająca na celu połączenie Berdychowa z Ostrowem Tumskim, zaczyna nabierać kształtu. W ostatnich dniach minionego miesiąca kwietnia, gigantyczne części budulcowe dotarły na miejsce budowy mostów Berdychowskich. Aktualnie trwają prace nad skompletowaniem łuku pierwszego z przewidzianych przejść dla pieszych i rowerzystów nad Kanałem Ulgi. Tymczasem, na powierzchni rzeki Warty można już dostrzec komponenty przeznaczone do tymczasowego podparcia drugiego mostu.
Górna część mostu przeznaczonego do przechodzenia nad Kanałem Ulgi jest już widoczna bezpośrednio nad linią wodną. Na początku bieżącego tygodnia zainicjowano montaż metalowych elementów o imponującej długości – blisko 30 metrów, przy czym ich masa oscyluje między 32 a 34 tonami. Do przeprowadzenia tych prac wykorzystany zostaje potężny żuraw o udźwigu sięgającym 500 ton. Komponenty konstrukcyjne są równocześnie dostarczane również na Chwaliszewo, gdzie aktualnie montowane są elementy o długości 24 metrów i wadze zbliżonej do 30 ton – informuje Tomasz Płóciniczak, pełniący funkcję wiceprezesa Poznańskich Inwestycji Miejskich.