Na ulicy Zwierzynieckiej, której towarzyszy historyczny duch wyjeżdżających stamtąd tramwajów, zgromadziło się sporo entuzjastów miejskiego transportu. Zgromadzili się tam, aby podziwiać pojazdy z dawnych czasów i skorzystać z okazji do przejażdżki do dawnego terenu zajezdni Madalińskiego, gdzie czekały jeszcze inne atrakcje. Najwięcej uwagi zwracał dodatkowy wagon S2D oznaczony numerem taborowym 423, który kilka dni temu powrócił do Poznania po gruntownym remoncie. Wagon ten powstał w 1930 roku w Waggonfabrik Wismar.
Początkowo był wykorzystywany w Szczecinie, a stąd wzięła się jego nazwa „duży szczeciniak”. W 1946 roku został przetransportowany do Poznania, gdzie po naprawieniu drobnych zniszczeń wynikłych z działań wojennych, wszedł do użytku. Do 1970 roku był eksploatowany, później sprzedano go i przerobiono na altankę ogrodową.
Krzysztof Dostatni, prezes Zarządu MPK Poznań, wspomina, jak „duży szczeciniak” czekał na swoją renowację przez długie 20 lat! – Pamiętam, jak razem pomagaliśmy wyciągnąć go z działki w Suchym Lesie, gdzie pełnił funkcję altanki – opowiada prezes Dostatni. Dodaje, że historyczny tramwaj został odnaleziony w 2003 roku dzięki wspólnej inicjatywie MPK Poznań oraz Klubu Miłośników Pojazdów Szynowych.