Zmiany w taborze tramwajowym Poznania: era wysokiej podłogi dobiega końca

Poznańskie MPK planuje zakończyć etap taboru o pełnej wysokości podłogi w swoim parku tramwajowym. Proces ten będzie możliwy dzięki zakupowi 30 nowych Moderusów Gamma oraz używanych wagonów z Bonn. Przewoźnik ma zamiar wycofać z eksploatacji tramwaje typu 105Na, Moderusy Alfa i ostatnie jednostki Helmuta. Jest to kolejny krok na drodze do modernizacji floty tramwajowej w stolicy Wielkopolski.

„Stopiątki” znikną z ulic Poznania najpóźniej do końca tego roku, podczas gdy pozostałe jednostki mają być wycofane przed letnimi wakacjami przyszłego roku. Ten decyzyjny krok pozwoli na zamknięcie epoki tramwajów o pełnej wysokości podłogi.

Przedsiębiorstwo komunikacyjne właśnie przystępuje do odebrania pierwszego nowo wyprodukowanego wagonu typu Moderus Gamma od producenta Modertrans. Pierwsza grupa pasażerów powinna skorzystać z tej jednostki już w najbliższych tygodniach. W ramach umowy MPK Poznań zakupiło łącznie 30 takich pojazdów.

Zakup 30 Moderusów Gamma wraz z 24 używanymi wagonami z miasta Bonn pozwoli na całkowite wycofanie z eksploatacji tramwajów o pełnej wysokości podłogi. Chodzi tutaj o jednostki 105Na, Moderusy Alfa oraz trzy dwukierunkowe Helmuty pozostające jeszcze w parku taborowym MPK.

– Posiadamy 20 składów Moderus Alfa, 26 składów skompletowanych z jednostek 105Na oraz trzy Helmuty. Przewidujemy, że po dostarczeniu ostatnich Gamma, co ma nastąpić najpóźniej w połowie 2026 roku, poznańskie torowiska nie będą już obsługiwane przez tramwaje o pełnej wysokości podłogi – zapowiada prezes MPK, Krzysztof Dostatni.