W obrębie linii kolejowej numer 272, morelowo położony pomiędzy dwoma stacjami – Poznań Główny a Poznań Starołęka, ulokowany został przystanek kolejowy Poznań Dębina. Jego dwa perony usytuowane są na terenie osiedla o niskiej zabudowie mieszkalnej. Trudności sprawia jednak dostęp do nich za pomocą transportu miejskiego – zarówno autobusowego jak i tramwajowego – z racji na to, że trasy dla tych środków komunikacji znajdują się w sporej odległości od przystanku, mierzonej w setkach metrów.
Wobec powyższego, przystanek Dębina, który zdawałby się posiadać znaczny potencjał jako punkt przesiadkowy ze względu na obsługiwane przez niego kierunki dojazdu do Poznania (między innymi Jarocin, Środa Śląska, Pleszew oraz aglomeracja kalisko-ostrowska), obecnie pełni jedynie marginalną rolę w kontekście publicznego transportu miejskiego. Potwierdza to także organizator komunikacji miejskiej dla miasta Poznania i jego aglomeracji, Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM) w Poznaniu:
Jak wskazuje rzecznik prasowy ZTM, Bartosz Trzebiatowski: „Przystanki tramwajowe oddalone są od przystanku kolejowego 'Poznań Dębina’ na dystans około 500 metrów – pętla 'Dębiec PKM’ i około 530 metrów – 'Wspólna’, natomiast przystanki autobusowe znajdują się w odległość około 500 metrów – 'Tokarska nż’, około 650 metrów – 'Łozowa’ oraz około 600 metrów – mała pętla autobusowa 'Dębiec PKM’. To oznacza, że rola przystanku kolejowego Poznań Dębina jest obecnie ograniczona pod względem możliwości przesiadek i zintegrowania z innymi środkami transportu publicznego. Przystanek Dębina nie stanowi więc w chwili obecnej atrakcyjnego punktu przesiadkowego z powodu swojego położenia”.