Podpisano umowę na kwotę 1,4 mld złotych, która zapowiada znaczącą modernizację obwodnicy kolejowej w Poznaniu. W wyniku tych prac, do końca roku 2027, infrastruktura ta będzie dostępna dla pociągów miejskich. Marszałek Województwa Wielkopolskiego, Marek Woźniak, deklaruje, że inwestycja za blisko 1,4 mld zł z funduszy budżetowych to zrealizowanie długoletnich ambicji – wykorzystanie kolei okrążającej Poznań do rozszerzenia oferty transportu publicznego.
Umowę na projektowanie i realizację prac budowlanych w ramach przedsięwzięcia „Prace na towarowej obwodnicy Poznania”, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zawarły z konsorcjum firm Zakład Robót Komunikacyjnych DOM Sp. z o.o. (lider), Alusta S.A. (Partner) i Intop Sp. z o.o. w dniu 27 maja. Zgodnie z informacjami Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu, efektem tego projektu będzie sprawnie działający system komunikacji – kolejowy „ring”, który umożliwi mieszkańcom Poznania i okolic efektywne poruszanie się w obrębie aglomeracji.
Urząd Marszałkowski Wielkopolski wylicza, że nowy system komunikacyjny umożliwi lepszy dostęp do kolei dla mieszkańców za sprawą siedmiu nowych i jednego zmodernizowanego przystanku. Pociągi będą zatrzymywały się w rozwijających się obszarach Poznania: blisko ulicy Starachowickiej (przystanek Poznań Zieliniec), przy ulicy Gdyńskiej (przystanek Poznań Koziegłowy), w okolicy ulicy Naramowickiej (przystanek Poznań Naramowice), niedaleko kampusu uniwersyteckiego przy ulicy Stróżyńskiego (przystanek Poznań Piątkowo), przy ulicy Sucholeskiej (przystanek Poznań Suchy Las), w rejonie ulicy Folwarcznej (przystanek Poznań Franowo) i ulicy Kobylepole (przystanek Poznań Kobylepole) oraz na przebudowanym przystanku w pobliżu ulicy Szumana w Nowej Wsi (przystanek Swarzędz Nowa Wieś).