Właśnie dotarły do Poznania pierwsze składniki stalowej struktury nowego mostu ze stolicy Małopolski, Krakowa. Ten innowacyjny obiekt przeznaczony dla pieszych i cyklistów będzie łączył Chwaliszewo, Ostrów Tumski oraz Berdychowo.
Most ten zostanie skonstruowany z dwóch odcinków mierzących odpowiednio 165 i 117 metrów. Do przewiezienia takich wielkich elementów konstrukcji wybiera się czas nocny.
– Zostanie wykorzystany żuraw o maksymalnym udźwigu do 450 ton, aby zamontować te stalowe komponenty na ich docelowym miejscu – informuje Tomasz Płóciniczak, który pełni funkcję wiceprezesa Poznańskich Inwestycji Miejskich.
Największe części mostu zostaną umieszczone na swoim miejscu za pomocą jeszcze większego sprzętu, którego maksymalny udźwig wynosi aż tysiąc ton. Te unikalne składniki mostu powstają w fabrykach zlokalizowanych w Krakowie i Radomsku. Prace nie zostały na razie zakłócone przez wysoki stan Warty oraz Cybiny, jednak ich prowadzenie jest utrudnione.
Poznańskie Inwestycje Miejskie podkreślają, że wykonawca wciąż kontynuuje prace, wykorzystując dostępną przestrzeń. Niemniej jednak, w przypadku utrzymania się obecnego poziomu wody, roboty mogą zostać chwilowo zatrzymane ze względów bezpieczeństwa oraz ograniczonego dostępu do miejsca budowy.