Trwają pracę na budowie 70-metrowego tunelu podziemnego w Kobylnicy, który ma na celu umożliwienie swobodnej komunikacji pod szynami linii kolejowej łączącej Poznań Wschód z Skandawą. Projekt przewiduje również rozbudowę dróg dojazdowych na łącznym odcinku około 500 metrów. Plany zakładają stworzenie 7-metrowej jezdni, 2-metrowego chodnika i ścieżki rowerowej o tej samej szerokości. Koszty całkowite inwestycji wynoszą około 50 mln zł.
Radosław Śledziński z PKP PLK niedawno poinformował, że większość prac związanych z budową nowego wiaduktu kolejowego na trasie Poznań – Gniezno została już ukończona. Obecnie pociągi mogą korzystać z dwóch torów na tym obiekcie. Tymczasem nadal prowadzone są prace nad budową tunelu dla samochodów i dróg dojazdowych. Jak zaznaczono, nowe skrzyżowanie dwupoziomowe, składające się z wiaduktu kolejowego i znajdującego się pod nim tunelu drogowego, zastąpi istniejący przejazd kolejowo-drogowy w pobliżu stacji kolejowej przy ulicach Swarzędzkiej i Dworcowej (linia Poznań – Gniezno, nr 353). Planowany tunel o długości około 70 metrów będzie miał dwa pasy ruchu – po jednym na każdą stronę. Dodatkowo, dla pieszych i rowerzystów zaplanowano chodnik i ścieżkę rowerową.
Planowane zakończenie wszystkich prac związanych z projektem jest przewidziane na koniec tego roku.