Porte-parole Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK), Konrad Majszyk, poinformował, że planowana jest budowa linii Kolei Dużych Prędkości (KDP) do Poznania, co wygeneruje wzrost ruchu pasażerskiego. Według niego, mogłoby to wpłynąć na efektywność funkcjonowania systemu torowego w mieście. Nowy tor miałby być zlokalizowany tam, gdzie obecnie znajduje się budynek starego dworca PKP, który jest przeznaczony do rozbiórki. Dzięki temu inwestycji, czas podróży pociągiem między Warszawą a Poznaniem miałby skrócić się do ok. 2 godzin.
Według pierwotnych planów PKP, budynek dworca, który nie był używany przez ostatnią dekadę, miał przejść proces remontu i ponownie zacząć obsługiwać pasażerów. Jednak względem nowych informacji wynika, że planowany jest jego demontaż.
Informacje o potencjalnej rozbiórce nieużywanego budynku dworca pojawiły się na antenie lokalnej telewizji WTK w Poznaniu. Michał Stilger, rzecznik PKP S.A., potwierdził te doniesienia w rozmowie z PAP. Poinformował również, że spółka jest na początkowym etapie analizy wniosku PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. dotyczącego przejęcia nieruchomości kolejowych (działek) w celu przyszłej przebudowy układu torowego stacji Poznań Główny.
Dodatkowo, według informacji uzyskanych przez telewizję WTK, stary dworzec PKP w Poznaniu miałby zostać zniszczony i zastąpiony nowymi torami kolejowymi – w tym dla kolei dużych prędkości – jako część projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Spółka CPK, reprezentowana przez rzecznika Konrada Majszyka, przedstawiła w maju projekt inwestycyjny dla 155-kilometrowego odcinka KDP między Poznaniem, Kaliszem i Sieradzem. Jak podkreślił Majszyk, wprowadzenie linii KDP do Poznańskiego Węzła Kolejowego zwiększy ruch pasażerski na torach, co może wpłynąć na ich efektywność.