Jeżeli jesteś pasjonatem motoryzacji, na pewno przeszło Ci przez myśl, aby spróbować swoich sił jako doradca ds. sprzedaży samochodów. Możliwości pracy w tej branży jest kilka, ale jednym z najlepszych rozwiązań jest praca u dealera samochodów.
Jako doradca sprzedaży u dealera będziesz zajmował się bezpośrednią współpracą z potencjalnym kupującym i podejmowaniem wszystkich działań prowadzących do dokonania zakupu pojazdu. Do Twoich obowiązków będzie należało między innymi zajmowanie się niezbędnymi formalnościami, podpisywanie umów, obsługa posprzedażowa i inne.
Doradca ds. sprzedaży odpowiada też często za poszukiwanie nowych rynków zbytu i szkolenie pracowników młodszych stażem. Praca u dealera samochodów nie wymaga konkretnego wykształcenia — o wiele ważniejsza jest wiedza na temat branży motoryzacyjnej, zdobyte doświadczenie i odpowiednie cechy osobowości.
Profesjonalny doradca ds. sprzedaży, czyli jaki?
W każdej pracy wymagającej kontaktu z klientem, kluczową umiejętnością jest zdolność rozpoznawania potrzeb i budowanie dobrej, długotrwałej relacji. Są to tak zwane umiejętności miękkie, o których możesz nauczyć się na odpowiednim kursie sprzedażowym lub marketingowym. Jednak praktyka, a teoria to dwie różne rzeczy. Różnica pomiędzy zwykłym sprzedawcą samochodów a profesjonalnym doradcą, opiera się w głównej mierze na odpowiednim wyczuciu i prowadzeniu cyklu sprzedażowego na bazie indywidualnego podejścia do klienta. Znaczy to, że profesjonalny doradca ds. sprzedaży nie tylko zna teorię, ale potrafi ją wykorzystać w efektywny sposób.
Jako profesjonalny doradca sprzedażowy, powinieneś być najlepszą wizytówką dealera, u którego pracujesz. Dlaczego? Dlatego, że jesteś osobą, która odpowiada za pierwsze (i kolejne) wrażenie. Jeżeli uda Ci się przekonać do siebie klienta, zyska również na tym marka.
Cechy profesjonalnego doradcy ds. sprzedaży.
Oprócz wspomnianych wcześniej umiejętności rozpoznawania potrzeb, wyczucia klienta i budowania pozytywnych, długofalowych relacji, profesjonalny doradca ds. sprzedaży samochodów powinien znać podstawowe techniki i strategie sprzedaży. Bardzo często dealerzy samochodów szkolą swoich pracowników właśnie w tym kierunku.
Wysoka kultura osobista i odpowiedni strój to kolejne punkty do odhaczenia na liście profesjonalnego doradcy ds. sprzedaży samochodów. Miła aparycja pomaga we wzbudzaniu pozytywnych emocji u potencjalnego klienta.
Cechy osobowościowe są bardzo ważnym aspektem pracy w sprzedaży — nie tylko samochodów. Otwartość, komunikatywność, poczucie humoru i pewność siebie — tymi cechami wyróżnia się profesjonalista. Doradca sprzedażowy w salonie samochodowym powinien dysponować odpowiednią wiedzą odnośnie samochodów, które sprzedaje. Chodzi tu zarówno o parametry techniczne, jak i korzyści wynikające z zakupu danego typu samochodu. Dzięki temu w oczach klienta, który zazwyczaj nie jest znawcą tematów motoryzacyjnych, doradca będzie autorytetem.
Jeśli ten opis stanowiska doradcy ds. sprzedaży wydał Ci się interesujący, a praca w motoryzacji to coś, czego chcesz spróbować — sprawdź oferty pracy na stronie https://www.praca-dealerbmw.pl/